Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2015 01:43 - СИМЕОН ВЕЛИКИ Е БИЛ РИМСКИ ИМПЕРАТОР
Автор: solinvictus Категория: История   
Прочетен: 5122 Коментари: 6 Гласове:
9

Последна промяна: 04.09.2015 01:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 СИМЕОН Е БИЛ РИМСКИ ИМПЕРАТОР

Печат на „Победотвореца Симеон“ откриха край Велики Преслав

Оловен печат на владетеля Симеон откриха при разкопки в старата столица Преслав археолози от екипа на проф. Маргарита Ваклинова, с ръководител на проучванията ст. н. с. Ирина Щерева. 

Печатът е с диаметър 27 милиметра, с изображение от лицевата страна на Исус Христос,благославящ от трон и с кръгов надпис на гръцки около него

„На победотвореца Симеон многая лета“.

От другата страна е изобразен българският владетел в царски одежди и със символите на властта в ръцете. Около добре запазения релеф на фигурата по периферията на печата се разчита надписът

„Симеон во Христа Василевс на ромеите“. 

Печатът датира от 925 г., предполагат сфрагисти, или няколко години след битката при Ахелой през 917 г., когато Симеон разгромява византийците и се назовава василевс на ромеите. ПРЕДПОЛАГАТ ЗАЩОТО НЕ ИМ Е УДОБНО ,НЯМА ТАКЪВ ФИЛМ ДА СЕ САМОНАЗОВАВА С ЧУЖДА ТИТЛА !
Печатът е от последните управленски години на владетеля и е 11-и поред от този тип известни печати, два от които се пазят в Националния археологически музей, други два – в Националния исторически музей, а останалите са в частни колекции. „Ценността на тази находка е, че е намерена при редовни разкопки“, подчерта ст. н. с. Ирина Щерева. Печатът е открит южно от Базиликата, на около 30 см под земния пласт, който археолозите разкопават, за да разберат какво лежи под него. На мястото, където е открит Симеоновият печат, няма никакви градежи или друга структура, която да бъде обект на коментари от страна на учените, които търсят под дебелия земен насип градежи и архитектура, до която ще стигнат вероятно след още много работа.

Сред откритите в този квадрант находки, както се изразиха археолозите, фигурира и друг оловен печат на Писота Вардарий – началник на византийската гвардия. От едната страна на печата е изобразен кръст, а от другата стои надписът „Писота Вардария“, също на гръцки.


Цялата статия за откритието е тук
оловен печат

Това съобщение е като ,че ли продължение на спорЪт ни тука отпреди :-
дали Симеон е бил Император на РИ.

От тази новина си здавам следните вАпроси:

1.Как в "Златният Век" на България печатЪт или печатите на владетелите ни ,не само на Симеон са с гръцки надписи и са в оборота на РИ(обслужват римската администрация) това не са монети !!!

2.Кухите твърдения ,че владетелите ни се "самонакичвали" с титли за да се фукат ,ползвали римската валута щото искали мого да приличат на грцките (бизантийски)"кирове"и "басилеуси"
стават много въздушни да не кажа тъпи!

3.Ако пише "Во Христа Василевс на ромеите" тотално противоречи на писанките около коментариите на водещите ни историци за писмата на Роман Лакапин до него!(ако с този печат си е извършвал кореспонденцията с "Византия" как "Византия" и Кира Лакапин са преглъщали този надпис на сяко ено писмо!?!?

има и още ама е хубаво да го видим с надписите ,щото сигурно и той(печата)ще последва останалите (в частни колекции)демек да го забравим!

Затова пък сега ни се предлагат "кожени пари" от Монголия (сноп от кожи бил еди си колко монети) това били "прабулгарски" пари и пак ние сме били първите ,които ги измислили!

Ми това е !



Гласувай:
9



1. anonymousbulgaricus - Е, как да реагира, като е гледала ...
08.09.2015 13:40
Е, как да реагира, като е гледала печата, те така реагира:
И тъй, ако желаеш да се наричаш василевс на ромеите, нищо не ти бърка да се провъзгласиш, ако искаш, и за господар на цялата земя, от която ти не притежаваш ни най-малка част за поселване, ако и много да си въобразяваш. Ако искаш, [наричай се] и амермумн6 на сарацините, за да станеш по-страшен за тези, които слушат, за да не говоря празни приказки подобно на жената от приказката, която нарекла дълголетен сина си, който наскоро след това починал. Ако наистина трябваше някой да се нарече василевс на ромеите и на българите, то трябваше да се наречем по-скоро ние, които действително сме получили това от Бога и по негово доверие сме взели властта, отколкото вие, които се борите да добиете тази власт чрез кърви и кланета
цитирай
2. solinvictus - Да, това е писмто н лакапин към него, ...
09.09.2015 19:58
Да,това е писмто н лакапин към него ,но нямаме Симеоновите и + това ,си мисля ,че тези са късни преписи ... на някой грк? не мислиш ли?
цитирай
3. anonymousbulgaricus - Но, реакцията си е съвсем адекватна ...
10.09.2015 18:34
Но, реакцията си е съвсем адекватна - т.е. Симеон пише и се подписва като император на ромеите и очевидно има причина да го прави, а Лакапин, дето държи Константинопол и има същата претенция и неговата формално основателна му се репчи и му обяснява, че той има по-голямо право, а нашия се е понасилил.

Съвсем на ниво си е дебата и жалко, че ги нямаме всички писма и на Мистик и на Лакапин и на Симеон, а вероятно и други участници в тези закачки. Показателното, обаче е, че във всичките тези писма Лакапин нарича Симеон "брат", а не син, което индикира равнопоставеност, най-малкото на позициите или на претенцията, а не е невъзможно даже и обратна тяга - т.е. той да се е вдигал на нивото на Симеон.

Но, исторически, в крайна сметка, Лакапин излиза победител от спора. За мен поне няма съмнение, че претенцията на Симеон е основателна и е имал достатъчно основание да се нарече василевс на ромеите, той все пак е и достаъчно образован и достатъчно от тяхната школа, а и истински християнин (според тогавашните владетелски стандарти), за да палува с титли и други подобни. Освен това Симеон е "вътрешния човек" на ИРИ в българския двор и вероятно много са му се радвали, като е направил преврата в Плиска, тъй че няма как подготовката му да не е на ниво и познанията му по въпроси за инвеститури, титли, позиции в християнското семейство на владетелите и т.н. да нес а му ясни. Факт е, че до търговската война си се държи съвсем прилично и архонтски и няма и намек за подобна ескалация на отношенията, а след смъртта на Лъв и Александър, очевидно е в позиция да е в позиция и си я отстоява.
цитирай
4. solinvictus - Да, нарича го "брат" но ...
10.09.2015 20:41
Да ,нарича го "брат" но не заради християнството а заради имперския култ,който е и военен.Този печат ,не е личен ,това е административен ,демек той е бил на някакво ниво,да речем високо военен ,защото е намерен с подобни на гвардията му ,която не е прищявка ,а си е част от администрацията на РИ. Да,жалко е че нямаме писмата ,които явно са унищожени от хрстиянските писачи и компилатори ,които обслужват измислената гръцко византийска империя ,която никога не е съществувала,За мен тази война е чисто гражданска и религиозна ,преди си мислих ,че Симеон е бил част от еретизма на арианите ,но по това какво върши се разбира ,че е бил старозаветник или юдейски ристянин !
цитирай
5. get - . . ., преди си мислих, че Симеон е бил ...
12.09.2015 19:31
solinvictus написа:

... ,преди си мислих ,че Симеон е бил част от еретизма на арианите ,но по това какво върши се разбира ,че е бил старозаветник или юдейски ристянин !


- Това как го да разбирам, най-вече в частта "старозаветник или юдейски ристянин" - Не е ли, едно и също ?
цитирай
6. solinvictus - едно и също е ... :)
09.10.2015 00:26
едно и също е ... :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: solinvictus
Категория: История
Прочетен: 1489341
Постинги: 259
Коментари: 5363
Гласове: 5370