Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2010 20:00 - Sol Invictus Непобедимото Слънце -I част
Автор: solinvictus Категория: История   
Прочетен: 4311 Коментари: 27 Гласове:
6

Последна промяна: 03.11.2010 11:42


  Най-старият документ, удостоверяващ наличието и поклoнение на Бог  Митра датира e от 1380 г. пр.н.е. Това е едно споразумение или клетва, който е записан  между двама царе в Мала Азия.
Царят на Mitanni-Mativazaс  и Хетееца -Subbiluliuma.

image


Като свидетел на това споразумение се определя  един  Бог от пантеона на Mitanni:
Варуна, Митра, Индра и близнаците богове Nasatya.
  Надписът е открит през 1907 г. в Boghazkennii, (Турция), в царския архив описващ  древната Хетска столица на 150 км. от днешна Анкара.
A Rev 35-53: the Storm-god, Lord of Heaven and Earth, the Moon-god and the Sun-god, the Moon-god of Harran, heaven and earth, the Storm-god, Lord of the kurinnu of Kahat, the Deity of Herds of Kurta, the Storm-god, Lord of Uhušuman, Ea-šarri, Lord of Wisdom, Anu, Antu, Enlil, Ninlil, the Mitra-gods, the Varuna-gods, Indra, the Nasatya-gods, Lord of Waššukanni, the Storm-god, Lord of the Temple Platform (?) of Irrite, Partahi of Šuta, Nabarbi, Šuruhi, Ištar, Evening Star, Šala, Belet-ekalli, Damkina, Išhara, the mountains and rivers, the deities of heaven and the deities of earth.

Има френски превод на този текст:   Labat, R. et alii. 1970:   Les Religiones duProche-OrientTextes et traditions sacrйs babyloniens-ougaritiques-hitites. Paris И в доклад от археологически разкопки е в
Winckler, H. 1907: VorlдufigeNachrichten ьber die Ausgrabungen in Boghaz-Kцi im Sommer 1907   Проблемът който отваря това сведение е посоката на движение на индо-арийското население и предизвика дълбок исторически дебат, по-специално, когато се прави опит да се установи развитието на  областта Фактът, че можем да намерим тези богове от индо-арийския пантеон в Mitanni, засилва идеята, че това царство е важно място и  арийски елемент. Митра се появява тук като свидетел и поддръжник на клетвата или договор за приятелство, фактор, кайто ще видим ,че ще стане -функция . Значителни са правомощията, предоставени на тази Божественост. В допълнение, е придружена и от други индо-арийски божества: Варуна и Индра,   В санскритски "Mihr" означава договор или пакт и тази концепция идва да  олицетвори Бог Митра. От малкото писмени документи които са в наличност и във връзка с Митра

Имаме сведения в така наречената "Библия" на Зороастеър"източната книга  „Авеста” (известен като  Yasht или YashtMihr )     Cfr. Mihr Yasht (Himno a Mithra).-J. Darmester, en Mьller, M. 1993: Sacred   Books of the East. Delhi.   Митра е господар на къщата, клан, племе, страна ( Yasht, 17, 99)
Също така е важно, връзката която се  възприема от Бог по отношение на царската власт. В обожествяването на клетва за вярност в резултат на тези и възможността за наказание, когато е нарушил клетвата е получаването директно от  главната фигура на Митра   Това е един божествен съюзник, който гарантира лоялността на неговите бойци. Всичко това ни кара да мислим за централното място на Митра е било позволено да попълни цялата божественост и  почитан от индо-арийците в индентитета си     Sundermann, W. 1979: The Five Sons of the Manichaean God Mithra. en M.M, 782-3.   Филологическите изследвания са успели да установят корена на тази дума  *mei -За общите  индоевропейски езици, който се отнася до идеята за "съюз -заедно ", но и за" обмен "може да доведе до мястото, където има друго тълкуване на думата по отношение на приятелство. Митра -
тази дума се е запазила в  езика на мидяните, един от семейството на  ариите. Формата на старо- персийски е ”празнуват"Свидетелството е по имена еламитски и арамейски.

Те са известни също и в много други варианти, които са в в основата на повечето от имена, свързани с Бога :
Mihr, Mehr, Meitros, Meher и др
Като цяло, едно особено значение Mihr  в парси  означава "слънце". Митра, се свързва също и със светлината.Всички тези изрази са пряко свързани с корен  *mei-Но също така може да намерите набор от думи, на които се позовават на бог Митра, напомнящ и за други функции или функции на неговата Божественост. Над всички тях е израза Baga (Бог) .   В Согдианският регион, североизточен Иран, има няколко надписи открити с Митра, в който се чества под името Baga.   Sims-Williams, N. 1991:  Mithra the Baga, Bernard, P. et Grenet, F (dirs). Histoire et Cultes de l’Asie Centrale  Prйislamique. Paris. 177-185.   Предварително зороастрийската иранска религия се състои от две групи основни божества, известни като псевдоними на АХУРАС(ahuras)и  ДЕВАС(daevas) Двойката на Митра-Варуна заема видно място в образуването  на персийската династия Ахеменидите.







Тагове:   слънце,   непобедимото,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - 60 mln g
19.06.2010 20:08
Hora e imalo na taja zemja 60 mln godini!
цитирай
2. solinvictus - Да,
19.06.2010 20:30
да знам!
цитирай
3. sparotok - Митра
21.06.2010 22:53
Митаните са предци на медите, от които произлизат тракийските сармати, ето затова Митра се изобразява с тракийски дрехи и с лабрис - символът за власт на трако-пелесгите.

Всъщност Митра и Бог ( Бага ) са два аспекта на едно и също божество - слънцето...обаче нас ни залъгват, че Бага ( Бог) означавало - този, който дава...
цитирай
4. solinvictus - Да, сега вече го намирам и на още две ...
22.06.2010 02:08
Да ,сега вече го намирам и на още две места,че БАГА=Митра ,надписа който е поръчал Дарий е много показателен .Не знам дали си го разглеждал но е написано за народите и тяхното поселение демек Богът=Бага=Ахура Мазда=Митра им гарантира и ГИ поставя."Поставените от Бога" живеят в хармония и тези които го нарушават са римляните -Навлизат в Месопотамия и елиминират в Армения партските родове от управлвнието!
абе интересно е!
Виж в така нареченият "именик на прабългарските ханове"дали няма да откриеш някои думички?хехе
цитирай
5. sparotok - думички
22.06.2010 18:50
solinvictus написа:
Да ,сега вече го намирам и на още две места,че БАГА=Митра ,надписа който е поръчал Дарий е много показателен .Не знам дали си го разглеждал но е написано за народите и тяхното поселение демек Богът=Бага=Ахура Мазда=Митра им гарантира и ГИ поставя."Поставените от Бога" живеят в хармония и тези които го нарушават са римляните -Навлизат в Месопотамия и елиминират в Армения партските родове от управлвнието!
абе интересно е!
Виж в така нареченият "именик на прабългарските ханове"дали няма да откриеш някои думички?хехе


Има интересни думички, но нашите учени се правят на далтонисти. АЛЕМЪ - първи е скитската дума АЛИМА - АРИМА. Скитите са уж иранци, но Диодор Сикул ги отъждествява с траките, същото прави и Стефан Византийски.

Самият етноним СКИТИ е преведен от Страбон ( цитиращ Омир) като СКИТАЩИ, номади...Виж книга 1-ва на География.
цитирай
6. solinvictus - да, има и морски скити, където жи...
22.06.2010 20:17
да ,има и морски скити,където живеели в морето ,а ся де!
ша зема да сложа някоя карта,то като кажеш МЕДИТЕ-МИТАНИ били в Мала Азия и а да си помисля,че е по склоновете на Алтай ,хехе
а то ей го на ... тука на един ...
нашите учьони им е удобно по кабинетите и си имат записки ,по които преподават ,ти сега искаш на ново ли да ги пишат?
цитирай
7. get - solinvictus - Здравей уважаеми ! - един въпрос над който си ... !
13.11.2010 19:52
Здравей уважаеми solinvictus ! - един въпрос над който си "блъскам" главата !

- Какво четем на този адрес?! - Да видим - Как е погребан Юлий Цезар ?http://divusjulius.wordpress.com/2010/03/17/liberalia2010/

"В петък, 17-ти март, 44-та год пр.н.е., в деня на Liberalia, на празника на Liber Pater (Бакхус / Дионис/ Орфей), Юлий Цезар получава държавно погребение и ВЪЗКРЕСЕНИЕ КАТО БОГ, ПО ВОЛЯТА НА НАРОДА. А восъчният му лик над мъртвото тяло е бил представен, издигнат, над носилката, като кръстовидния tropaeum се издигнал и след това е завъртян за да го видят присъстващите в тълпата."
Превод на: Liberalia - освобождение, възкресение
Възстановка по съществуващи ист. данни за това - на изображението: http://divusjulius.files.wordpress.com/2010/03/caesar_liberalia_funus_simulacrumtropaeum.jpg?w=300&h=293

В Галатиняните 3:13 св. Павел цитира (?) Второзаконие 21:23 "Проклет да е всеки, висящ на дърво !"(тоест на "кръст"(!)).
(Според исторически податки Второзаконие е създадено към VІІ-VІ в.в. пр.Хр., при така нареченото "завръщане от вавилонски плен")
Като обобщение и въпрос - Това може ли да има отношение към Митра и той, като соларен бог ?
Ако приемеш, че това е израз, от моя страна, на нездраво любопитство можеш да го игнорираш и да не даваш отговор !

С уважение и любопитство !
цитирай
8. solinvictus - Здравей уважаеми get! Не разбрах ...
13.11.2010 20:18
Здравей уважаеми get!
Не разбрах кое точно да има отношение към Митра?
Кръст в ранните последователи на Иисус ,няма и за това Павел казва за "дърво" кръста е след 4 век(си мисля)
Първите разпятия които се приемат за канонични краката на Иисус са изпънати а не както са на този кръст свити и както е изобразен Бакикус ,аз вече почвам да се убеждавам че Орфей е сан,стапен на посветеност!
Това е амулет - както Иисус е бил "Крестос" има и други...
конкретизирай си въпросът ,че не го разбрах ...извини ме за невежеството ,все пак съм лаик !
поздрав
цитирай
9. get - Именно "тази" разлика "дървото" и "кръста"
13.11.2010 21:23
solinvictus написа:
Здравей уважаеми get!
Не разбрах кое точно да има отношение към Митра?
Кръст в ранните последователи на Иисус ,няма и за това Павел казва за "дърво" кръста е след 4 век(си мисля)

- Именно !
Забележи Юлий цезар (дал съм връзка към изображението на КРЪСТОВИДНИЯ tropaeum - възстановката му по описанието).
Кръста е и свастика ... е и хорос-а ... sol-invictus-а.
Погребението е от 44-та година преди Христа там се използва символиката кръста и тялото ... допускам символика в това на ... Liber Pater ... или ?!
Не изпускам из предвид митраизма, така любим ти :) но тук има някаква синкретика !!
solinvictus написа:

Първите разпятия които се приемат за канонични краката на Иисус са изпънати а не както са на този кръст свити и както е изобразен Бакикус ,аз вече почвам да се убеждавам че Орфей е сан,стапен на посветеност!
Това е амулет - както Иисус е бил "Крестос" има и други...
конкретизирай си въпросът ,че не го разбрах ...извини ме за невежеството ,все пак съм лаик !
поздрав

Не пропускай Второзаконието е от VІ в. пр.н.е. !!!
От І-ви век нататък отпочва борбата срещу това, като учение и символика(поне на територията на римската империя, да не се отклонявам за др. такива).
Хм, от там нататък, започва и упадъкът на Рим ... в последното аз съзирам, като причина не толкова "варварите", като фактор, а нещо друго, най-общо съзнателният е целенасочен икономически и нравствен упадък и ред др. предпоставки.
Обобощение - Митраизъм - Да ! (но доста перафразиран тук в Европа ... на балканите и апенините)
Опасявам се ! - Ще можеш ли да прочетеш и разбереш:) усуканите ми обяснения ... и аз съзирам тяхното несъвършенство ! - Сори !!

С уважение !
цитирай
10. get - За да стимулирам мисленето и ... ! :)
13.11.2010 22:20
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/GreekHelmetSwastika.jpg
В обясненията за тази картинка, четем ... "етА греческий шлем со свастикой ... от ІІІ в. пр.н.е."

Да това е "типичны" "гръцки" шлем - нали, щото от тях започва културата и изобщо всичко за Европата и европейците
цитирай
11. solinvictus - Да малко объркано се изказваш, но ...
13.11.2010 22:25
Да малко объркано се изказваш ,но това не е толкова страшно!Може би трябва да се опростят въпросите и от там отговорите.
Всъщност това което си усетил е разликата в митраизма но не като философия а като практика .В западна Европа се бута напред именно тази част ,която е късната и се стремят да игнорират или елиминират не само Балканите ,но и останалите и носители!
Например най големият митреум е намерен и унищожен в Сердика(София) ,всъщност митраизма според тях е носител на западната култура - КОЕТО е НЕвярно и пропагандно!
Упадъка на Рим е започнал с християнството и опита да се наложи в тази глобална за времето си империя!
Центъра и обаче не е бил Рим ,той се е измествал лека полека на изток и това го убива!
Тази култура не е била приемана за правилната!
Римляните са нарушили хармонията в древния свят ...

Съвършен е само Той ....НемаТод(да Му се свети името)хехе
цитирай
12. solinvictus - http://upload. wikimedia. org...
13.11.2010 22:45
get написа:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/GreekHelmetSwastika.jpg
В обясненията за тази картинка, четем ... "етА греческий шлем со свастикой ... от ІІІ в. пр.н.е."

Да това е "типичны" "гръцки" шлем - нали, щото от тях започва културата и изобщо всичко за Европата и европейците

Да русняшки простотии не ми се коментират!
Супер кадър ,обаче!Свастиката не може да се припознае етностно ,опита на швабите се изразява с една дума"капут" всички тези знаци се дваижат от Индия до Испания .
Според мен да се изясни картинката трябват комплексни аналози и сравнения а не само на един или друг елемент!
Сейно след 10 000 г. да кажат ,че гърците са създали цяла цивилизация в Северна Америка по археологическите находки,които ще изровят ....хаха
цитирай
13. get - Мда, ца Америка ... :)))) !
13.11.2010 23:04
solinvictus написа:
get написа:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/GreekHelmetSwastika.jpg
В обясненията за тази картинка, четем ... "етА греческий шлем со свастикой ... от ІІІ в. пр.н.е."

Да това е "типичны" "гръцки" шлем - нали, щото от тях започва културата и изобщо всичко за Европата и европейците

Да русняшки простотии не ми се коментират!
Супер кадър ,обаче!Свастиката не може да се припознае етностно ,опита на швабите се изразява с една дума"капут" всички тези знаци се дваижат от Индия до Испания .
Според мен да се изясни картинката трябват комплексни аналози и сравнения а не само на един или друг елемент!
Сейно след 10 000 г. да кажат ,че гърците са създали цяла цивилизация в Северна Америка по археологическите находки,които ще изровят ....хаха


Мда, за Америка може да се окажеш абсолютно прав ... ето ти типични гърци, от там, със свастика ! :)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Native_American_basketball_team_crop.jpg

Но за пояснителният надпис относно "гръцкият" шлем намерен в Таранто и ... англосаксонците си я пишат също тази работа, едно към едно, като руснаците ! :))
Относно конструкцията и др. характеристики на експоната, той си е класифициран в сериозните справочници, като ТРАКИЙСКИ кавалерийски шлем !

Бъди здрав !
П.П. Има нещо друго, което ме безпокои от едно известно време !!
В последно време в научно популярната литература започва да се използват термини, като "индо-ирански език" частицата "европейски" взеха да я пропускат ... в паралел, набират сила теории, които доказват, че арийците не са отишли в Индия а там са се породили и после са се разселили ! - Това обръщало ли ти е внимание ? - Защо според теб става така ?
цитирай
14. solinvictus - Ми да кво им пречи да си измислят, ...
13.11.2010 23:16
Ми да кво им пречи да си измислят ,както винаги става.Те като кажат иранци и се сещат за Реза Пахлави хехе например разни папагали ,разбирачи не могат да праят такива селективни разсъждения.
Това си е чиста кражба на история ,както го правят на турския конгрес на "тюрките" всъщност тюрки и турци ,се опитват да ги разделят нашите помияри,иначе на запад са си синоними понятия,както и за турците!
Покрай татарските олигофрени които твърдят ,че са "истинските"българи сега в пантеона на Турция като държава ,може да сложат и Есперерих,нищо не им пречи!
Това се казва измекярщина и ибрикчийство , и този който е участвал е български професор в български университет ....кво да говорим!?!

И ти бъди здрав!
цитирай
15. get - Относно Есперерих ... Аспарух ... Исперих :))
13.11.2010 23:58
solinvictus написа:
Ми да кво им пречи да си измислят ,както винаги става.Те като кажат иранци и се сещат за Реза Пахлави хехе например разни папагали ,разбирачи не могат да праят такива селективни разсъждения.
Това си е чиста кражба на история ,както го правят на турския конгрес на "тюрките" всъщност тюрки и турци ,се опитват да ги разделят нашите помияри,иначе на запад са си синоними понятия,както и за турците!
Покрай татарските олигофрени които твърдят ,че са "истинските"българи сега в пантеона на Турция като държава ,може да сложат и Есперерих,нищо не им пречи!
Това се казва измекярщина и ибрикчийство , и този който е участвал е български професор в български университет ....кво да говорим!?!

И ти бъди здрав!


Относно Есперерих ... Аспарух ... Исперих :)) не си актуален, тоест проспиваш момента !
Един приятел преди две години още ми бе дал линк към сайта на Турската армия и там има "патриотична" песня за Атил-кисе, разбирай Аспарух. Едний байраци с полумесеци бяха, едни червени бои (уплаших се да не става отново дума за болшевишкият Интернационал) после разбрах, че става дума за Велик Туран. Апропо и на нас ни бяха отделили едно КЬОШЕ, тъй де, нали сме аркадашлар и комшулар :)) - ами то не само професори и техните ученици в лицето на приятелчетата, МГлишев и Юлко "цезарят", споделят това становище ! :)
П.П. Имам други въпроси, но ако разрешиш ще ти пиша на лични !

Пожелавам успех и здраве !
цитирай
16. solinvictus - ОК
14.11.2010 00:14
ОК
цитирай
17. анонимен - ZDuhhvjGoVubwvG
24.05.2011 20:16
ThereВ’s a sceret about your post. ICTYBTIHTKY
цитирай
18. анонимен - NZfLEwvNJpLVyA
24.05.2011 22:13
Great thinking! That ralely breaks the mold!
цитирай
19. анонимен - dloKHvJdjkSweMUvwvQ
25.05.2011 06:57
Very true! Makes a change to see somneoe spell it out like that. :)
цитирай
20. анонимен - SRPDkbrpMRyAqJi
25.05.2011 12:16
That's 2 clever by half and 2x2 clever 4 me. Tahnks!
цитирай
21. анонимен - rxsfVPOfgZ
25.05.2011 13:41
Q6ojqs <a href="http://xzsampmxoeot.com/">xzsampmxoeot</a>
цитирай
22. анонимен - qjyXjwcHqerhtrDOhY
25.05.2011 14:00
Kps8ii <a href="http://oaeccmrnvpav.com/">oaeccmrnvpav</a>
цитирай
23. анонимен - EjnPgkvFxzvObeQ
25.05.2011 14:44
This has made my day. I wish all ptsoigns were this good.
цитирай
24. анонимен - XjoDJLboffvpoqiKY
25.05.2011 15:09
NJmPa2 <a href="http://sbowawjotqjc.com/">sbowawjotqjc</a>
цитирай
25. анонимен - AcvHgcRjOjtXrTQUat
25.05.2011 19:22
aTjSqm , [url=http://dvlyfgdhqmfj.com/]dvlyfgdhqmfj[/url], [link=http://abpkwlsluryf.com/]abpkwlsluryf[/link], http://jzlcnswiykol.com/
цитирай
26. анонимен - ckEGbFZHAIBeHTQg
25.05.2011 20:17
8WLHlx , [url=http://obcdgtdwliyp.com/]obcdgtdwliyp[/url], [link=http://gnzemieiqmrh.com/]gnzemieiqmrh[/link], http://dmbvolgmrogq.com/
цитирай
27. анонимен - gcRwsPDg
25.05.2011 20:30
Thank God! Soemone with brains speaks!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: solinvictus
Категория: История
Прочетен: 1489066
Постинги: 259
Коментари: 5363
Гласове: 5370