Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2010 19:48 - Сензация останала в забвение!!!Най старата БГ кьнига!
Автор: solinvictus Категория: История   
Прочетен: 12388 Коментари: 35 Гласове:
15

Последна промяна: 19.11.2010 13:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Трендафил Кръстанов открива най-старата славянска книга

Сензационното твърдение на учения, че текстът е от 10-и век и на жив български език, се приема с нежелание от чуждите изследователи
image

image

Tекстът е на български ,но се говори за славянска книга?!?!? Ученият Трендафил Кръстанов е от хората, които са вече рядкост в нашето съвремие. Той е посветил дълги години безрезервна работа на делото на светите братя Кирил и Методий. Накрая съдбата му изпраща заслужен подарък. В първите дни на 1982 година прави откритието на своя живот

Старши научният сътрудник от Църковноисторическия и архивен институт при Българската Патриаршия намира във Ватиканската библиотека най-стария препис на първата славянска книга.
Публикуването на този труд трябва да бъде една немедленна грижа на Българската Патриаршия,закрилник ои пазител на Българския Дух ! 
 Ръкописът е на кирилица, на старобългарски език, писан през Х век.
Кръстанов възстановява и изследва 12 години всяка черта, буква, дума и израз от текста, докато стига до смайващото твърдение:
 най-старата славянска книга е на говорим български език.
Смайването е сигурно на някои които си нямат и хабер от тази материя и бълват постоянно псевдоучьонски трудове!
 Откритието зашеметява световноизвестни автори - едни го приветстват, а други го посрещат със завист. Всички те обаче разбират - с него българинът променя основите на науката кирило-методиевистика.
Световноизвестни автори?!?!
Сигурно са грцки,руски и српски и някой фанариот!
Няма кой да го приветства всичките служат на Нечестивия!
"През 1981 година, няколко дни преди Бъдни вечер, в библиотеката на Понтификалния институт за Изтока на пл. "Санта Мария Маджоре" попаднах на сведение, че вселенският патриарх Герман II през 1232 г. е писал писмо до папските кардинали, че не само гърците, но и много други източни народи, сред които и многоплеменният руски народ и” царството на българите с великите победи" желаят уния с Рим. Исках да видя преписа на това любопитно писмо и във Ватиканската библиотека, но започваше двуседмична Коледна ваканция и всичко в Рим беше заключено.
В началото на 1982 г. потърсих сведения за този ръкопис във Ватиканската библиотека и така стигнах до
 "Инвентар на гръцки ръкописи във Ватиканската библиотека"
от д-р П. Николопулос.
 Оказа се, че този инвентар не е отпечатан. Още при първия преглед на ръкопис номер 2502 вниманието ми беше приковано - под съдържанието на гръцки имаше друг текст, палимпсест (измит текст)!
Личеше си, че изтритият текст отдолу е бил на славянски. След като го разгледах добре с инфрачервени лъчи, помолих той да бъде сниман на специални фотоси. Така започна моята работа, която ме доведе до извода, че текстът е на кирилица и съдържа изборно евангелие от Х век." 
Коментара е излишен ,изтриване на текстове,неотпечатване,измислено етикиране на текстове и  прочие манипулации.
 До откритието на Трендафил Кръстанов в науката кирило-методиевистика се твърди, че най-старият точно датиран и локализиран славянски ръкопис е
"Остромировото евангелие" от 1056-1057 година, писано също на кирилица.
Това евангелие е преписано от източнобългарски паметник в Новгород.
Въз основа на него и на останалите най-стари славянски ръкописи, като
"Асеманиево евангелие",
"Савина книга",
"Супрасълски сборник" и др.руски и гръцки езиковеди, историци и литератори градяха своите обемисти научни теории.
Всичките им теории ще отидат там където им е мястото ,на бунището на историята.
Това е абсолютен пример за кражба на исторически документи и представянето им за свои!

Най-често те подценяваха силно значението на говоримия български език от старобългарската епоха за развитието на славянската култура. 
Смяташе се, че руската редакция на църковно-славянските ръкописи от 11-и век е тази, която дава културен тласък на цялото славянство.
От своя страна, гръцките учени държаха на твърдението си, че повечето черковно-славянски книги са преводи от гръцки и благодарение на техния език славяните получават първата си културна ориентация за света.
Това са двете държави които са нанесли най много вреда на Българската книжовност и история!
След като Кръстанов разчита 186 страници от Ватиканския палимпсест", което е 93% от целия текст, и след като го сравнява с другите най-стари славянски ръкописи, той има достатъчно основание да обяви, че ръкописът е български паметник от 10-ти век.
Това е най-старият препис на първата славянска богослужебна книга, която според "Житие на св. Кирил", е преведена от Константин Философ още преди Моравската мисия от 863 година. И според италианската легенда Кирил е носел готов превод на евангелието.
 "Следователно, това е най-древният препис на първата българска и въобще славянска книга. Правен е в Мала Азия, в манастира Полихрон. Сто години преди това в Мала Азия, в областта Витиня, се преселват да живеят 208 000 славяни от Южна България - от Тракия и Родопите. Тези славяни носят със себе си своя югоизточен български говор и го запазват.
 Когато Кирил превежда от гръцки изборното евангелие, (празнични църковни четива от Великден нататък), той го прави на езика на същите български славяни от Витиня. Така с ръкопис на живия български югоизточен говор светите братя отиват във Венеция и Рим и се борят против триезичниците, за да бъде богослужението на език, разбираем за народа, а не на мъртвите латински и старогръцки езици.
"Първите преводи на братята Кирил и Методий са на жив югоизточен български говор от Тракия и Родопите. Те са осветени от авторитета на римските папи.
Този говор е приет след 893 година като официален книжовен и църковен език в България, а оттам след сто години е приет в Русия като свещен църковно-славянски език. А още по-късно в Сърбия, Влашко и Молдова."  Трендафил Кръстанов има да разчита още 17 страници от ръкописа на
"Ватиканския палимпсест", обработени със специална техника в космическа лаборатория в САЩ. За да пътува отново до Рим, на учения са му необходими средства. Той не е загубил вярата, че официалните държавни институции, към които се е обърнал за помощ, ще проявят разбиране и ще му помогнат да довърши делото си. Мечтата на Кръстанов е да види целия "Ватикански палимпсест" издаден в една луксозна книга и тя да разкрива значението на древната българска култура за европейския свят през 9-ти и 10-ти век. 
Това е някакъв мираж може би на Кръстанов,фанариотските попове и измислените учьони кланящи се на чужди държави да издадат български документ и то луксозен
това е "мисия невъзможна"


Важният старобългарски книжовен паметник е бил представен в малко издание, тип брошура, през 1996 година.
В работата над него вземат участие двама старобългаристи. Анна-Мария Тотоманова сравнява разчетения от Кръстанов текст de visu с оригинала,
а проф. Иван Добрев е редактор на изданието. Днес скромната книжка не може да бъде намерена в нито една библиотека на БАН.  Тя е притежание само на някои учени поради малкия й тираж. 


Това е !!!
Така се работи в БАН,Българската Патриаршия и нейният църковноисторически архив ,за чия кауза обаче?
Според мене не е за Българската култура и история!

МатериалЪт е  е копипейстнат със съкращение от 

www.segabg.com/online/article.asp
на Галина Минчева ,на която и прави чест за публикацията !
И най вече на Трендафил Кръстанов,да е жив и здрав!!!


п.п.

със зеленичко - мой коментар
с жълтичко са думите на автора
с червеничко е отбелязано крещящата историческа несправедливост .....................






   


Тагове:   сензация,   останала,


Гласувай:
15



1. rustam - Нямам думи
05.09.2010 19:55
това е изумително.
Би трябвало Министерството на културта да направи всичко за да спаси труда на Кръстанов
цитирай
2. solinvictus - да, и за мен е така! Той човека не го ...
05.09.2010 20:07
да ,и за мен е така!
Той човека не го е завършил и сигурно няма да може,щом е излязъл на светло!хаха
малка брошурка издали ,само!!!!
цитирай
3. liliyanaandreeva - Вярно ли е,че българите са от балкански произход и са ...
05.09.2010 20:20
... наследници на траките ?
цитирай
4. despinida - liliyanaandreeva ,
05.09.2010 20:34
вярно е!
Поне аз не се чувствам нито кавказка, нито тюрк-ка, нито скандинавка...
За теб , не знам!
цитирай
5. solinvictus - . . . наследници на траките ? ...
05.09.2010 20:49
liliyanaandreeva написа:
... наследници на траките ?


Според ена измислена теория за някакво "Велико" преселение ,българите или по точно някакви "пра-българи" идват от алтайските пущинаци!
Сега има много сайтове ,повечето русняшки които пресъздават с помощта на 3D
тези движения!
Българи няма споменти в Азия.За тях се говори изключително и само в Европа и в частност Балканите!
Аз съм убеден ,че траките са станали българи!
А ти?
цитирай
6. solinvictus - вярно е! Поне аз не се чувствам ...
05.09.2010 20:51
despinida написа:
вярно е!
Поне аз не се чувствам нито кавказка, нито тюрк-ка, нито скандинавка...
За теб , не знам!


И аз!
особенно пък с малки примеси от монголоиди!хахаха
Не знам дали тия които твърдят тая глупост са виждали истински монгол?
цитирай
7. анонимен - bozman
06.09.2010 01:01
". . .. намира във Ватиканската библиотека най-стария препис на първата славянска книга.! Ръкописът е на кирилица, на старобългарски език, писан през Х век.. . ."
--- Много е труден бълг. език за "учьоните". Какво казва Г. Минчева ?. Казва, че ръкописа на старобългарски език, писан през Х век е препис на някаква "първа славянска книга". С оглед на изнесеното това трябва да е "Изборното Евангелия", това което е изличено от гръцките фанариоти. И какво става: Имаме старобългарски препис на "най-старата славянска книга" Избожрното Евангелие - дивотии, та дивотии. Е, те тва е българския "учьон" - каквото и да докосне, го превръща на свинщина, поради перманентна РЕЧЕВА НЕГРАМОТНОСТ. По надолу - "най-старата славянска книга е на говорим български език". Ами нали Кръстанов разчиташе преписа на "Изборното Евангелие", откъде цъфна тази "най-стара слвянска книга". И това са "научни съобщения" от Галина Минчева. Поразяващи съобщения. А тиража и редактора - проф. Добрев - най-неподходящите за случая. Тиража микроскопичен и редактора - най-верния привърженик на тюркската линия в българското културно пространство, на когото е предоставено да популяризира - "славянски книги". Дали на вълка да пази стадото.
Как понася Кръдстанов тези гаври с труда му, можем само да гадаем. Аз мога само да припомня шопската линия реализирана по отношение на Кръстанов : "Не е важно Вуте дали е добре, важно е на Кръстанов да му е зле". . . .
Поздрави.
цитирай
8. iuliuscaesar - естествено, че на български е на...
06.09.2010 20:25
естествено, че на български е написана. на какъв друг?
цитирай
9. solinvictus - Здрасти Боцмане! И аз така се п...
06.09.2010 20:51
Здрасти Боцмане!
И аз така се подведох ,че този Ив.Добрев е турския преводач и "креатор" на Болгарите преди ,сега на "булгарите" и на "булгаристиката" хехе ама не е той ,друг е!
Пак профи ,но е славист .Обича славяните и техната писменост хехе

Представям си ако е свързано нещо с "готите" и готската " писменост" ,те от нищото ша праят библиотека "вулфила" пък ...
хехе
поздрави и на теб!
цитирай
10. solinvictus - естествено, че на български е на...
06.09.2010 20:56
iuliuscaesar написа:
естествено, че на български е написана. на какъв друг?

Да,на български е , а не на славянски!
Текста е на старобългарски или български и трябва да е :
"Най-старата българска книга", а не славянска!
цитирай
11. panazea - Кога ще ни признаят , че нашият български е в основата
07.09.2010 10:40
на Европейската култура?
Ние свободно си четем стари текстове от 1150 години! Другите народи не разбират старите текстове!
http://panazea.blog.bg/technology/2009/07/07/prof-ivan-gylybov-epopeia-na-zabravenite-ch-1.360277
цитирай
12. iuliuscaesar - ама за готите не си прав - германци ...
07.09.2010 14:44
ама за готите не си прав - германци са.
не се подвеждай по чилингиров. виж пуснал съм една закчка за него в моя блог. може да ти харес:)
цитирай
13. saradiva - !!!
07.09.2010 21:08
Инвиктусе, Боцмана го е написал, ама и аз да кажа нещо:
Явно Трендафил Кръстанов е поредния отчаял се от мръсотията и мухъла в БАНята български учен. Не виждам да е написал и ред след тази публикация и това подчертано "пренебрежително мълчание", с което "някои кръгове" са приели откритието му. А това е един от най-големите ерудити в българската историческа наука /ако въобще съществува такава в България/. Той владее класическите езици ползва английски, италиански, немски, новогръцки, руски. Изнасял е доклади в Атина, Киев, Москва, Рим, Солун; негови публикации са отпечатани на английски, испански, италиански, немски, руски.
Но в родната си България, именно този ерудит е търсил дълго и безрезултатно... СПОНСОРИ /?!?!?!?!/ за отпечатването на откритието си за "Ватиканското евангелие". Сам е търсел спонсори и за още няколко други открития за Св. Седмочисленици... Тогава, когато изважда на бял свят всички тези свои проучвания, направени в името на Истината за българите, езика им и изобщо историята на България, от Българската академия на науките отхвърлят молбата му - не за пари и за облаги, а за това ... да му предоставят клавиатура с шрифтовете на старобългарски и гръцки език. После не зная какво се е случило с този човек...
Търсих да закупя книжицата му, но НИКЪДЕ няма и следа от нея!
Сега съм в преговори с един маняк-антиквар. Обещал ми е да ми я намери... Ще видим... Веднага я пускам на пиратите!

Пък да не забравя, че пак ти мятам една бирьонка "Юзер-спешъл" фор ю!

П.П. Имах среща с проф. Асен Чилингиров в дома му в Берлин!!! Ще пиша. Скоро... като имам малко временце
цитирай
14. solinvictus - Да така е !Измекярите са на почит...
07.09.2010 23:48
Да така е !Измекярите са на почит!Всъщност такива "брошурки" елиминират томове измислени и нагласени историйки!
Ако успееш наистина ще е супер!
"ниета" е голяма работа хехе радвам се ,че си в кондиция!
тенкию мучо за бирьонката!!! хехе

Да ,ще е интересно да пишеш за този "немски манипулатор" хехе който написа за руснЯшките попове как с Нечестивите си пръстчета изчегъртали надписа на Симеон хехе
п.п. неска прочетох как открили нов оловен печат "Василевс на ромеите" хехе направо е трепач!

http://www.standartnews.com/news/details/id/79481/%D0%9E%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%A1%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BE%D0%BD-%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8-

Дано имаш време ,че голяма скука ме е налегнала нещо!
цитирай
15. solinvictus - ама за готите не си прав - германци ...
07.09.2010 23:55
iuliuscaesar написа:
ама за готите не си прав - германци са.
не се подвеждай по чилингиров. виж пуснал съм една закчка за него в моя блог. може да ти харес:)


А не се подвеждам четох за 20 годишната немско-българска археологическа експедиция ,която търсела германската култура на готите и намерила само някои конски такъми и женски фиби.
Голяма култура ги е тресяла германците тогава на Балканите.
Аполон ми показа митраистко-тракийски златен шлем ,даже грцките изглеждат като шир-потреба(ако знаеш какво означава?)хехе
Интересно тоя "Вулфила" що са го погребали в Константинопол?
цитирай
16. solinvictus - на Европейската култура? Ние ...
08.09.2010 00:00
panazea написа:
на Европейската култура?
Ние свободно си четем стари текстове от 1150 години! Другите народи не разбират старите текстове!
http://panazea.blog.bg/technology/2009/07/07/prof-ivan-gylybov-epopeia-na-zabravenite-ch-1.360277


Няма да признаят нищо!Сега има проект за възстановяване на РИ (виртуално) и Балканите са изключени ,няма ни траки,ни мизи,ни беси,ни гети... и т.н. но за сметка на това са включени америките , русняция,норвегия,швеция и т.н. все римоопределящи ....
Но интересното е ,че някои западняшки автори започват някакви плахи преоценки ...което си е надеждица все пак...
поздрав
цитирай
17. анонимен - божествения юлий
08.09.2010 00:11
а ти кво очакваш да открият.
я ми кажи какво са открили от вандалите в тунис, от свевите в испания и от остготите в италия, а защо не и онея от испания.
какво откриха от бургундите във франция и т.нат.
цитирай
18. solinvictus - а ти кво очакваш да открият. я ми кажи ...
08.09.2010 08:21
анонимен написа:
а ти кво очакваш да открият.
я ми кажи какво са открили от вандалите в тунис, от свевите в испания и от остготите в италия, а защо не и онея от испания.
какво откриха от бургундите във франция и т.нат.


Ми кво очаквам ... де да знам поне некои паници с надписи на вулфилски,камънни тоже,някакъв град с постройки,някакви ариански храмове(всъщност те намериха и много осторожно се изказа ена археоложка ,че приличало на Равенската църква ама ...)
Културен пласт трябва да има!
В испанската история на готите има много вероятности,които те лесно обясняват със стрелки по картата,например чр готите идват от масо менос където е Киев и описват ена история като аспаруховата само ,че гл.герой е Вулфила ,ариански проповедник и създтел на език и писменост която НЕ говорят и НЕ ползват!
Нямат германски корени!
Все пак интересно е да прочетеш за църквите им и ...т.н.

тука има за "руната на Живота" те са я нарекли "крака на Патката" щото така им изглежда хаха

http://laberintoromanico.blogspot.com/2008/02/el-juego-de-la-oca-la-pata-coja.html

В библиотеката "Сервантес" има много интересни неща и повечето инфо е свободно демек гратис!
Тая теория не им е много интересна ,както и арабската!

За нас(българите) са интересни руните които Боцмана преведе през българския ,те нямат такива успехи!
Превели са някои думички но смислово изречение нямат!
Сега чакам един отговор щом го получа ти ще бъдеш един от първите които ще го прочетат обещавам ти Божествений ,хехе
цитирай
19. iuliuscaesar - и аз чакам паници и тигани измайс...
08.09.2010 17:17
и аз чакам паници и тигани измайсторени в периода 2-6век и на тях да пише нещо от сорта на:
аз бях котис тракиеца, сега ми викат кочо българина, писна ми от тея гърци само дет ме прекръщават
цитирай
20. solinvictus - интересно като кажат културен п...
08.09.2010 18:00
интересно като кажат културен пласт...наведе се един археолог вземе ено пиронче и каже :
това е готско !
или
грцко е ! - няма какво друго да е ,
тея варвари са обезлюдили цели полуострови и само след 5-6 години ,пленили 100 000 и изтрепали още толкова - баси и размножителният период (ама може да е верно некои са им разрешавали по 4 жени сека година лапи,по 20 почти 80 бройки ) хахаха

нищо не каза за Кръстанов,той поне е от камунистическата школа хехе
цитирай
21. zelas - Поздравления за темата
09.09.2010 01:28
Тук може да се видят оригинални страници. Можеш да ги прикачиш към текста си.
http://www.libsu.uni-sofia.bg/slavica/vatpspec.html
цитирай
22. solinvictus - Поздравленията са за Теб! Много ...
09.09.2010 21:14
Поздравленията са за Теб!
Много добре!
Жив и здрав!
цитирай
23. saradiva - !!!
09.09.2010 23:53
Ха така! Браво!
Благодаря, Желас!

Тря извикаме Боцмана...

цитирай
24. iuliuscaesar - и като го извикате кво ша стане. ша ...
10.09.2010 00:24
и като го извикате кво ша стане. ша изжули мръсотията по палубата.
цитирай
25. iuliuscaesar - сол за кво си го качил тоя гръцки т...
10.09.2010 00:25
сол за кво си го качил тоя гръцки текст? нещо не подхожда на постинга. очаквах да качиш прословутата славянска книга
цитирай
26. zelas - Има го и кирилски текст
10.09.2010 18:52
iuliuscaesar написа:
сол за кво си го качил тоя гръцки текст? нещо не подхожда на постинга. очаквах да качиш прословутата славянска книга


Има го и кирилски текст.
Ето ти пример:
http://www.libsu.uni-sofia.bg/slavica/images/Vatp104r.jpg

Чакам коментарите ти, ако не си много зает да затриваш траки, разбира се!
цитирай
27. анонимен - божествения юлий
10.09.2010 20:52
траките не съм ги затрил аз. пък може и аз да съм бил в някои друг живот . къв коментар тряба да то дам?
цитирай
28. solinvictus - и като го извикате кво ша стане. ша ...
10.09.2010 21:04
iuliuscaesar написа:
и като го извикате кво ша стане. ша изжули мръсотията по палубата.


А ,палубата я изжулвам аз ,браточка!
цитирай
29. solinvictus - сол за кво си го качил тоя гръцки т...
10.09.2010 21:10
iuliuscaesar написа:
сол за кво си го качил тоя гръцки текст? нещо не подхожда на постинга. очаквах да качиш прословутата славянска книга


Явно не си прочел статията,пак ще тия повторя накратко:
Този текст който виждаш е грцки,който е написан върху"славянски" така твърдят грцките папагали а този Кръстанов е установил с "не просто око" демек с някакви уреди е прочел текста който е под този който виждаш.
И той казва ,че е български .
И това не е мого "научно" за наште и други измекяри .
Та на тази снимка се вижда друг текст ,който Глишката му се видя глаголица,може да миу се види например и ...някой "хадис" дето ще ги съкращават скоро време!
цитирай
30. solinvictus - сол за кво си го качил тоя гръцки т...
10.09.2010 21:16
zelas написа:
iuliuscaesar написа:
сол за кво си го качил тоя гръцки текст? нещо не подхожда на постинга. очаквах да качиш прословутата славянска книга


Има го и кирилски текст.
Ето ти пример:
http://www.libsu.uni-sofia.bg/slavica/images/Vatp104r.jpg

Чакам коментарите ти, ако не си много зает да затриваш траки, разбира се!

Кирилският текст е под редакцията на Тотоманова и Ив.Добрев ,аз не им вервам на "казионните" учьони ,след толкова добавени,измислени,манипулирани преводи на наши и чужди артефакти!
Така ,че е хубаво да намерим тая брошура и да я копнем за всеобщо инфо!
цитирай
31. анонимен - божествения юлий
10.09.2010 21:48
аз не съм запознат с този случай да си призная честно.
но това ми изглежда доста съмнително, нали тоя нямаше пари а нищо па взел че намерил за специален уред да го разчете, или е карал с лупа и на око.
сериозно те питам!!!
цитирай
32. solinvictus - Ми нали ти постнах статията там пише ...
10.09.2010 21:59
Ми нали ти постнах статията там пише как ,що станало прочети я!
Не е с лупа такива палимтестове се четат с инфрачервени лъчи или де да знам но с лупа и "предположения " не става!
За проучванията пари се намитрат ,щото монголо минтгияните им липсват факти и за това ровят насякъде с надеждата да изкочи нещо!
Но това което излиза не им е интересно штот става въпрос за българщина а не за прабулгари,болгари и т. н. все прелетни птици!
Щом Ив.Добрев е издал брошурата все пак са се отсрамили!
Той да не е станал автохтонец хехехе
цитирай
33. zvezdichka - Тези думи
27.01.2011 13:20
наистина крещят: "Днес скромната книжка не може да бъде намерена в нито една библиотека на БАН.
Тя е притежание само на някои учени поради малкия й тираж."
Благодаря ти за информацията и за изразената позиция!
Наистина не можем да оценим ценните кадри... Което не работи в наша полза като българи и да се гордеем с факта...
цитирай
34. анонимен - Ugg Boots Sale
31.10.2012 12:00
http://www.beautybootssale.com/ Uggs Sale
http://www.takebootsugg.com/ uggs outlet
http://www.cheapboots-ugg.com/ Ugg Outlet
http://www.bootscheapugg.com/ uggs for sale
http://www.comeonugg.com/ Cheap Uggs
<a href=http://www.beautybootssale.com/>Cheap Ugg Boots</a>
<a href=http://www.takebootsugg.com/>Ugg Boots Sale</a>
<a href=http://www.cheapboots-ugg.com/>Uggs Outlet</a>
<a href=http://www.bootscheapugg.com/>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.comeonugg.com/>Ugg Boots Sale</a>
цитирай
35. shtaparov - Лошото е, че нямаме налице нито едно ...
05.08.2014 11:47
Лошото е,че нямаме налице нито едно изображение на текст от книгата.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: solinvictus
Категория: История
Прочетен: 1489142
Постинги: 259
Коментари: 5363
Гласове: 5370