Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.04.2011 03:01 - Открит нов гръцки диалект все още непреведен!!!
Автор: solinvictus Категория: История   
Прочетен: 4117 Коментари: 11 Гласове:
12

Последна промяна: 03.04.2011 15:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 През втората половина на ХIХ век е открит впечатляващ архив, съставен от над 200 надписи върху оловни плочи
Появи се в Музея за старини в Букурещ. 
Надписите са били направени , като се използва гръцки букви, но написана на непознат език????????????
Текстовете очевидно се отнасят за Дачианската цивилизация, включваща имената на някои известни Дачиански крале, топоними и хидроними. 
Плочите бяха считани за фалшификати, вероятно се дължи на неизвестният произход и за техният чисто нов външен вид, без никакви следи от корозия ,която да покаже, че са били под земята  около 2000 години. 
Списък на плочите никога не е извършено и не са изследвани  никога  от специалисти.

Ето една която ми харесва много!
image

Tази е много интересна понеже има "любимата ми "тамгъ "Y" Тука си личи много ясно и се потвърди предишното ми съмнение ,че това е знака на "IAN" двуликият Янус ...
Тази плоча е скитска!
Това е оловно копие на златен оригинал!!!!

Счита се ,че ако са фалшификати някой трябва да се възползва от тях ,но досега никой не е казал че са техни ............ЗАЩО ЛИ?


image

Тази също е много интересна .

Тука някои пишман ягипдолози могат да забележат няколко египедски богове: Озирис,Изида,Тот,Тон,Амон,Анод и Катод...за Ра няма да казвам нищо.

Ако броят даките за траки ,разбира се !
Но ако ли не то скититие дали са гптяни и те?

Гледам ,че профисионални гречески преводачи превеждат текстове от средногръцки ,и старогръцки и могат да потренират малко на тези плочи и да се просветим и ние ...
На една истинска академична лекция от известни блогери (турколози)???
Успех!

Темата ми е интересна и спамаджийте да си починат малко ,ако искат!

image

.....Това  е един текст с две азбуки и това си личи от разделителните знаци в горната и долната част
.....Фигурата с ДВУликият Янус е вмъкната в текста и е много символична:
1 - това е арийския Ахура Мазда
2 и 3 са две стрелки които символизират "входът и изходът"
4 като че ли е куче отново символ в Заратустра
5.не е ясно много ,но предполагам че е "пещера"
6.това е огън ,има на скитски,партски и сасанидски монети такъв знак.
с червено импровизирах двойнственият лик на Янус ,той е символ на Новото начало ,новата година е всъщност на лятното равноденствие и се празнува септември
Най отдолу има 7 фигури  за сега не са ясни,може би от текста може да се разбере ,но...?!?

Но кой е този IAN-U-ARI ?
.



Гласувай:
13



1. bozman - Абе взеха ми акъла тези плочки но ...
03.04.2011 05:23
Абе взеха ми акъла тези плочки но малко менте ми изглеждат. То горе вляво пише даки, долу вдясно пак даки, то фригийски шлемове, то римски хоругви . . . Много тъмна история е тази "древна плочка". За технологията да не говорим - отливка. Скоро четох за други такива (според мен ментета от същият тип) намерени 200 прачета с иврит - прошнуровани като тетрадки "Пеликан", пък с големината на кредитна карта!!! Каква е била тази подложка, че да излезе отливка с такова качество ? Ами оловото "лепне" и по бронз и по мед и по желязо . . . Аз съм виждал оловни тръби от покрива на СУ които да 100 тина години имаха патина отвън по 0.5 мм. Което ще рече, че дори да са били херметически затворени влагата която е била вътре в херметическия съд, пак щеше да "изяде" финият релеф. Това е мнение на лаик естествено, но номера е, че оловни плочи с надписи се явяват едва в ново време, когато изнамериха метода С 14, за датировка на органични тъкани. Как ще го датират оловото ? Предполагам, че има как, но до това едва ли ще се стигне. Ще се пропагандира предимно дакийският език и т.н. Иначе много интересна тема - поздравления !
цитирай
2. solinvictus - Да, те(румьньите) нали са заболели ...
03.04.2011 10:10
Да ,те(румьньите) нали са заболели от "македонянска шарка"(сегашното и име) и са установили точно това ,че не може да са оригиналите.Обаче някой се е изпуснал,че са копия на златни и искат "правилен превод и тълкуване",но за сега няма...
Специалистите мАлчат,няма тенгри,няма юрти даже и грцкия им е неразбираем ,
да не е коптски?
Интересно е ,че тука има "БИ-ленгуа"и може да се разкодирт йероглифите,щото вижаш,как импровизират турските преводачи!
Нали имаше един наш владетел ,който казваше че текста е написан отчасти с персийски и части рцки букви?
поздрав и на теб!

цитирай
3. panazea - Красота !
03.04.2011 11:43
Каквото и да е написано ,това е просто красиво !
От една любителка на стари писмености !
цитирай
4. solinvictus - Да, представям си как изглежда з...
03.04.2011 12:50
Да ,представям си как изглежда златната матрица!
Щото тази оловна отливка е позитива,а надписа е изчукан като негатив ,разбираш ли?
Което го прави още по ценен!
цитирай
5. panazea - Значи трябва да го разглеждаме огледално ?
03.04.2011 13:14
Сол , наистина ли не искаш шрифта на глаголицата , или не си разбрал , че го раздавам безплатно . Както съм го намерила .
Това си е инструмент. Добре е да имаме повече стари писмености на клавиатурата си .
Това намерих за Дечко Узунов
http://tourism.kazanlak.bg/mg-2.html
цитирай
6. solinvictus - Ми аз нямам нужното образувание и ...
03.04.2011 13:53
Ми аз нямам нужното образувание и като най прост малоумник си джиткам без шрифтове ,хехе.

Права си ,но това е за специалистите!

За нашите художници и тяхното представяне извън България е в този вариант в който си го показала-демек НИКАКВО ,
Понеже са много хитри да не им откраднат картините ,случайно ...или да ги копират
и по този начин да ги популязират: НЕ ДАЙ СИ БОЖЕ...това е забранено ...

Виж в "сиктинската капела" ще видиш как е обрязан някой хейврей такава добра разделителна способност имат фотосите ,но на нашите художници разни уебразбирачи ги правят толкова миниатюрни ,сакън да не ги копнеш и да си плащам ...
А иначе талянски,спански,аржентински,френски,перуански даже и английски са си свободни...

Най хитри са руснаците ,българите,српите и за това никой не ги знае!

Как да отиде един познавач ,който обикаля целият свят да гледа картини ,да дойде в този музей?
Да му обяснявам колко е велик бай Дечко ,та той не знае къде е България?!?!
цитирай
7. panazea - Сол , нашите специалисти продадоха българщината.
03.04.2011 20:03
Хърватите си пазят културата , нашите не. Кое е за специалисти ? Специалисти по какво? По предателство на националните интереси и всичко , което се открие е на някой друг народ ? Аз чаках 21 години да се появи един професионал и да рече : Ей ме на ! Ама няма го . Аз пък си използвам глаголицата като тайнопис , както са я използвали хърватите. Картини на Дечко Узунов не намерих . Само някаква зала , която си прави реклама .
За сега ще си правим филмчета с картини на Рафаелло , пък като им дойде акъла на наште , може да разрешат да направим филми и с Българските художници.
Знаеш ли , мога да чета Илиадата на гръцки/който не знам /в интернет или превод на ново италиански , а не мога да чета стихове на български писатели .
ДО ЩЕ ВРЕМЕ ! Търпение !
цитирай
8. solinvictus - Да точно така е !След първата све...
03.04.2011 20:29
Да точно така е !След първата световна ние доброволно се отръпваме и не защитаваме културата си!
бях чел някакъв критик който сравнява Бай Дечко с Дали даже май има среща между тях ,не съм сигурен ,но между двете войни нашите са много добри.
Та исках да покажа на един ценител някои неща и ей го на НЯМА ,няколко акварела само!
Та това лято трябва да го водя ,то сигурно и в музея ще да е толкова ...абе не ми се говори!
цитирай
9. shtaparov - ?
03.04.2011 22:13
Напълно е възможно плочките да са си истински и да са принадлежали на някой Трако-Дакийски храм. На първата като че ли в началото пише Дачибало/Децебал/?
цитирай
10. solinvictus - Няма данни и те затова са ги обявили ...
03.04.2011 22:39
Няма данни и те затова са ги обявили за фалшиви,защото са донесени като пръстен на някой рицар.Но в самият край на фотографията се вижда как е била залята с оловото и външния ръб и точно такъв -разлят и буквите по принцип в надписите се изсичат което технологично е по лесно.
Има такива персийски цилиндри които създават опреелени картини.
И си мисля ,че тази е точно такава.
Оказа се че от златна матрица да се направи оловно копие е била популярна техника.

Ми давай и по другите думички ! хехе
цитирай
11. get - - Соле, отново ще те замоля, като постват такива материали ...
04.04.2011 16:37
... слагай им адресчето братле, откъдето си ги свалил ??!

- Казваш да не спамим ! - хубаво ... ма като нямаме достатъчна първична информация принуждаваш ни да се правим на оракули !! - по този начин, ей ти отново спамаджийска работа !!

- С уважение !

от ГетКан Евпатор
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: solinvictus
Категория: История
Прочетен: 1489284
Постинги: 259
Коментари: 5363
Гласове: 5370